Dotaz:

Dobrý den, pojišťovna mi odmítla pojistné plnění, jak mám dále postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

nejprve zkuste zjistit důvod odmítnutí. Pojišťovna by vám měla poskytnout písemné odůvodnění, proč byla vaše žádost o pojistné plnění zamítnuta. Důkladně si toto odůvodnění přečtěte, poté zkontrolujte pojistné podmínky. Projděte si smluvní podmínky vaší pojistky, abyste zjistili, zda pojišťovna postupovala v souladu s těmito podmínkami. Zaměřte se na výluky a omezení, která by mohla být důvodem zamítnutí. Pokud nerozumíte důvodům odmítnutí nebo s nimi nesouhlasíte, obraťte se na pojišťovnu s žádostí o podrobnější vysvětlení. Můžete to udělat telefonicky, e-mailem nebo osobně na pobočce. Dále dejte dohromady všechny relevantní dokumenty a důkazy, které by mohly podpořit váš nárok, například fotografie, svědecké výpovědi nebo lékařské zprávy. Pokud pojišťovna i nadále odmítá plnění a vy jste přesvědčeni o oprávněnosti svého nároku, podejte oficiální reklamaci. Pojišťovny mají interní procesy pro řešení stížností a reklamací. Pokud reklamace nepřinese uspokojivé výsledky, můžete se obrátit na finančního arbitra. Tento nezávislý orgán řeší spory mezi pojišťovnami a jejich klienty a může vám pomoci dosáhnout spravedlivého řešení.

Nejnovější dotazy

Dobrý den, chci se informovat o procesu darování nemovitosti s existující hypotékou. Mám zájem převést…

Dobrý den, darování nemovitosti s existující hypotékou je proces, který vyžaduje důkladnou přípravu a součinnost…

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je nutné odvádět daň z garáže, která stojí…

Dobrý den, daň z nemovitosti se vztahuje na všechny budovy a pozemky, včetně garáží, bez…

Dobrý den, jak je to prosím s daněním u kryptoměn? Musím jako OSVČ danit zisky…

Dobrý den, zdanění kryptoměn je regulováno tak, že zisky z kryptoměn jsou považovány za „ostatní…