Dotaz:

Dobrý den, nedávno jsem obdržel podezřelý e-mail, který vypadal, že je od mé banky, a žádal mě o potvrzení mých osobních údajů a přihlašovacích údajů k internetovému bankovnictví. Mám podezření, že se jedná o podvod. Jak bych měl v takovém případě postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

děkujeme, že jste se na nás obrátil. Pokud jste obdržel podezřelý e-mail, který se tváří jako od vaší banky a žádá o osobní údaje nebo přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví, určitě na něj nereagujte. Neposkytujte žádné osobní ani přihlašovací údaje, neklikejte na odkazy ani neotvírejte přílohy. Ověřte si e-mailovou adresu odesílatele, abyste zjistili, zda pochází z oficiální domény vaší banky, protože phishingové e-maily často přicházejí z podezřelých nebo neznámých adres. Kontaktujte svou banku přímo a ověřte, zda e-mail skutečně pochází od nich. K tomu použijte oficiální kontakty uvedené na webových stránkách banky nebo zavolejte na zákaznickou linku. 

Nejnovější dotazy

Dobrý den, mám nesmělý dotaz, mohu si jako stará důchodkyně založit penzijní spoření a následně…

Dobrý den, dovolte mi upřesnit, že možnost založení penzijního spoření je otevřená široké veřejnosti, a…

Dobrý den, dá se na pobočce ČNB koupit pamětní mince?

Dobrý den,  na pobočlách České národní banky (ČNB) se pamětní mince přímo neprodávají. Pamětní mince…

Dobrý den, rád bych se zeptal kdy přesně má být spuštěna Partners banka pro veřejnost.…

Dobrý den, Partners banka byla spuštěna 6.3.2024.