Dotaz:

Dobrý den, nedávno jsem obdržel podezřelý e-mail, který vypadal, že je od mé banky, a žádal mě o potvrzení mých osobních údajů a přihlašovacích údajů k internetovému bankovnictví. Mám podezření, že se jedná o podvod. Jak bych měl v takovém případě postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

děkujeme, že jste se na nás obrátil. Pokud jste obdržel podezřelý e-mail, který se tváří jako od vaší banky a žádá o osobní údaje nebo přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví, určitě na něj nereagujte. Neposkytujte žádné osobní ani přihlašovací údaje, neklikejte na odkazy ani neotvírejte přílohy. Ověřte si e-mailovou adresu odesílatele, abyste zjistili, zda pochází z oficiální domény vaší banky, protože phishingové e-maily často přicházejí z podezřelých nebo neznámých adres. Kontaktujte svou banku přímo a ověřte, zda e-mail skutečně pochází od nich. K tomu použijte oficiální kontakty uvedené na webových stránkách banky nebo zavolejte na zákaznickou linku. 

Nejnovější dotazy

Dobrý den, co je to prosím virtuální platební karta? Slyšel jsem že to některé banky…

Dobrý den, virtuální platební karta je digitální verze tradiční plastové platební karty, která umožňuje provádět…

Dobrý den, rád bych se zeptal proč stát nenahlíží na kryptoměny podobně jako například na…

Dobrý den, kryptoměny nejsou v ČR právně uznány jako standardní finanční nástroje nebo cenné papíry,…

Dobrý den, je pravda co se říká, že když vyhraju například na tipsportu 100.000 Kč,…

Dobrý den, ano je to tak jak jste uvedl. Z každého tiketu, se kterým vyhrajete…