Dotaz:

Dobrý den, co mám prosím dělat, jestliže sem v internetovém bankovnictví zadal špatně číslo účtu a poslal tím pádem peníze někomu úplně cizímu? Rád bych samozřejmě své peníze dostal zpět. Děkuju

Odpověď

Dobrý den! Pokud jste omylem zadal špatné číslo účtu a peníze byly odeslány někomu úplně cizímu, je důležité jednat co nejdříve. Zde je několik kroků, které můžete podniknout:

  • Kontaktujte svoji banku: Okamžitě informujte svoji banku o chybě při zadání čísla účtu a odeslání peněz nesprávnému příjemci. Poskytněte jim veškeré relevantní informace, včetně částky, data a podrobností o příjemci.
  • Žádejte o zprostředkování: Banka může kontaktovat příjemce a pokusit se o navrácení peněz. Čím rychleji to uděláte, tím větší je šance na úspěch. Je však třeba mít na paměti, že banka nemá žádnou záruku, že se podaří peníze získat zpět, zejména pokud již byly převedeny na účet jiné banky.
  • Spolupracujte s bankou: Dodržujte pokyny banky a spolupracujte s nimi během procesu získání zpět peněz. Mohou požadovat další dokumenty nebo informace, které budou potřebovat k vyřízení případu.
  • Přezkoumejte možnosti právního postupu: V závislosti na okolnostech a částce, kterou jste odeslali, byste měli zvážit právní možnosti. Konzultace s právním zástupcem může pomoci posoudit možnosti a případně podat právní žalobu na vrácení peněz.

Nejnovější dotazy

Dobrý den, měl bych na vás jeden dotaz. Jak dlouho prosím trvá než banka zpracuje…

Dobrý den, platby v rámci téže banky v České republice jsou obvykle zpracovány okamžitě. To…

Dobrý den, potřeboval bych půjčit peníze, jsem zaměstnán již rok a půl. Co mi doporučíte?

Hezký den, na co prosím potřebujete peníze? Jednalo by se o klasickou půjčku nebo potřebujete…

Dobrý den, chtěla bych se informovat o možnostech, jak ukončit stavební spoření před sjednaným termínem,…

Dobrý den, předčasné ukončení stavebního spoření v České republice je situace, která vyžaduje pečlivou přípravu…