Dotaz:

Dobrý den, pojišťovna mi odmítla pojistné plnění, jak mám dále postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

nejprve zkuste zjistit důvod odmítnutí. Pojišťovna by vám měla poskytnout písemné odůvodnění, proč byla vaše žádost o pojistné plnění zamítnuta. Důkladně si toto odůvodnění přečtěte, poté zkontrolujte pojistné podmínky. Projděte si smluvní podmínky vaší pojistky, abyste zjistili, zda pojišťovna postupovala v souladu s těmito podmínkami. Zaměřte se na výluky a omezení, která by mohla být důvodem zamítnutí. Pokud nerozumíte důvodům odmítnutí nebo s nimi nesouhlasíte, obraťte se na pojišťovnu s žádostí o podrobnější vysvětlení. Můžete to udělat telefonicky, e-mailem nebo osobně na pobočce. Dále dejte dohromady všechny relevantní dokumenty a důkazy, které by mohly podpořit váš nárok, například fotografie, svědecké výpovědi nebo lékařské zprávy. Pokud pojišťovna i nadále odmítá plnění a vy jste přesvědčeni o oprávněnosti svého nároku, podejte oficiální reklamaci. Pojišťovny mají interní procesy pro řešení stížností a reklamací. Pokud reklamace nepřinese uspokojivé výsledky, můžete se obrátit na finančního arbitra. Tento nezávislý orgán řeší spory mezi pojišťovnami a jejich klienty a může vám pomoci dosáhnout spravedlivého řešení.

Nejnovější dotazy

Dobrý den, jsem v pronájmu a smlouvu mám ještě na jeden rok. Byt v kterým…

Dobrý den,  při koupi bytu nový majitel přebírá i stávající závazky, včetně vaší nájemní smlouvy.…

Dobrý den, pár měsíců zpět mi skončila insolvence, kamarádi mě přemlouvali ať si s nimi…

Hezký den, pokud vám skutečně insolvence skončila, pak je to v pořádku a můžete si…

Dobrý den, mám dotaz ohledně insolvenčního řízení. Jak dlouho obvykle trvá, než se insolvenční správce…

Dobrý den, insolvenční správce by se vám měl ozvat asi do jednoho měsíce.