Dotaz:

Dobrý den, nedávno jsem obdržel podezřelý e-mail, který vypadal, že je od mé banky, a žádal mě o potvrzení mých osobních údajů a přihlašovacích údajů k internetovému bankovnictví. Mám podezření, že se jedná o podvod. Jak bych měl v takovém případě postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

děkujeme, že jste se na nás obrátil. Pokud jste obdržel podezřelý e-mail, který se tváří jako od vaší banky a žádá o osobní údaje nebo přihlašovací údaje k internetovému bankovnictví, určitě na něj nereagujte. Neposkytujte žádné osobní ani přihlašovací údaje, neklikejte na odkazy ani neotvírejte přílohy. Ověřte si e-mailovou adresu odesílatele, abyste zjistili, zda pochází z oficiální domény vaší banky, protože phishingové e-maily často přicházejí z podezřelých nebo neznámých adres. Kontaktujte svou banku přímo a ověřte, zda e-mail skutečně pochází od nich. K tomu použijte oficiální kontakty uvedené na webových stránkách banky nebo zavolejte na zákaznickou linku. 

Nejnovější dotazy

Dobrý den, co je to prosím PaySafe card? Díky za vysvětlení.

Dobrý den, PaySafe Card je předplacená online platební metoda, která umožňuje uživatelům provádět bezpečné platby…

Dobrý den, prozradí mi banka jméno majitele účtu, na který jsem omylem poslal peníze?

Dobrý den, komerční banky v České republice obvykle nezveřejňují jména majitelů bankovních účtů třetím stranám…

Dobrý den, chci se informovat o procesu darování nemovitosti s existující hypotékou. Mám zájem převést…

Dobrý den, darování nemovitosti s existující hypotékou je proces, který vyžaduje důkladnou přípravu a součinnost…