Žena nakupuje v obchodě s oblečením

Ve světě financí a bankovnictví se neustále objevují nové technologie a služby, které mají za úkol usnadnit a zefektivnit každodenní finanční operace běžných lidí. Jednou z takových novinek je i dobrovolná služba „Platím a spořím“, kterou nedávno spustila jedna z předních bankovních institucí v ČR a to Česká spořitelna.

Úspěšný pilotní projekt

Nová služba, která byla zavedena ve tříměsíčním pilotním provozu v rámci mobilní aplikace George, si získala oblibu hned od svého prvního spuštění. Celkem 82 tisíc klientů banky si tuto službu aktivovalo a její výsledky jsou více než povzbudivé. Během krátké doby klienti provedli přes 3,9 milionu plateb kartou, což vedlo k tomu, že si na svých spořicích účtech připsali dohromady více než 58,3 milionu korun. V průměru tak každý klient měsíčně uspořil přibližně 240 korun, což je v součtu významná částka.

Jak tato služba funguje?

Princip služby „Platím a spořím“ je založen na jednoduchosti a efektivitě. Po aktivaci v bankovnictví George se každá platba debetní kartou automaticky zaokrouhluje na nejbližších deset korun nahoru. Rozdíl mezi skutečnou částkou a zaokrouhleným číslem je následně odeslán na spořicí účet klienta. Například, pokud zaplatíte v obchodě 52 korun, dalších 8 korun se připíše na váš spořicí účet. Klienti mají navíc možnost v případě zájmu navýšit zaokrouhlenou částku o 10, 20 nebo 30 Kč, čímž mohou jejich spoření ještě více zefektivnit.

,,Nová služba Platím a spořím v mobilním Georgi je důležitým nástrojem pro zlepšování finančního zdraví klientů, který jim pomáhá tvořit finanční rezervu tím, že každou platbu kartou automaticky zaokrouhlí na klientem přednastavenou úroveň. Čím více klient platí kartou, tím více peněz se automaticky odesílá na jeho spořicí účet. Řadě klientů chybí disciplína odkládat si pravidelně stranou peníze na horší časy a žijí de facto bez jakékoli finanční rezervy. Služba Platím a spořím spoří za klienty a vytváří jim finanční rezervu. Proto nás těší, že z 82 tisíc klientů, kteří si ji aktivovali v pilotním provozu, je 70 % klientů, kteří si předtím neuměli stranou odkládat žádné finance a novou službou jim pomáháme měnit finanční návyky.” uvedl Lukáš Pudil, šéf oddělení Personalizace v České spořitelně v tiskové zprávě

Výhody pro nové i stávající klienty

Co je na této službě obzvláště výhodné, je to, že ji mohou využívat nejen stávající klienti s již založenými spořicími účty, ale i ti, kteří takový účet dosud neměli. Při zapnutí funkce Platím a spořím si totiž mohou spořicí účet jednoduše založit přímo v aplikaci George. Tím se otevírá cesta ke spoření široké veřejnosti, což je v dnešní době neustálých ekonomických výzev více než potřebné.

Spoření a Moneyback program

Služba Platím a spořím se navíc skvěle doplňuje s dalším programem České spořitelny, a to se slevovým programem Moneyback. Tento program umožňuje klientům získat odměny zpět za nákupy u vybraných obchodníků. Kombinací obou těchto nástrojů mohou klienti vytvářet finanční rezervy, aniž by museli investovat významné úsilí nebo čas. Statistiky ukazují, že v průměru klienti díky různým funkcím v Georgi ušetřili v loňském roce přes 7 tisíc korun.

V dnešním uspěchaném světě, kde každá koruna hraje důležitou roli v domácím rozpočtu, přichází služba „Platím a spořím“ jako vítaný pomocník pro všechny, kteří chtějí začít s pravidelným spořením, ale nevědí, jak na to. S jednoduchým principem a efektivním využitím každodenních plateb u obchodníků se stává spoření dostupnějším. Tato služba tak otevírá nové možnosti pro řadu klientů a přináší jim nejen finanční výhody, ale i pocit bezpečí a jistoty zúročení svých prostředků.