Detail pobočky České spořitelny

Česká spořitelna integruje mobilní aplikaci George klíč přímo do mobilního bankovnictví George, tudíž George klíč již nadále nebude využíván, zůstane pouze aplikace George. 

V blízké budoucnosti budou klienti České spořitelny využívat pouze aplikaci George a samostatný George klíč budou moci smazat ze svých mobilních telefonů. Jednou z hlavních výhod spojení klíče a aplikace George je zjednodušení ověřování a potvrzování transakcí, neboť nebudete muset přepínat mezi dvěma aplikacemi.

Česká spořitelna zahájila proces přechodu na nový systém již během září. Jestliže jste v minulosti využívali George klíč k ověřování transakcí, obdržíte zprávu přímo ve vaší aplikaci George a zároveň by vám měl dorazit i e-mail, nicméně může to ještě trvat nějaký čas, protože bude probíhat postupný přechod klientů na samostatnou aplikaci George, který by měl být ukončen přibližně koncem roku 2023.

Od okamžiku, kdy vám přijde zpráva v aplikace George nebo email, budete mít sedm dní na to, abyste daný přechod dokončili. Pokud přechod do týdne nestihnete, velmi pravděpodobně narazíte na komplikace. Po uplynutí určeného termínu pro váš přechod se již nebudete moci přihlásit do svého bankovnictví, neuskutečníte vůbec žádné platby, dokud nepřejdete na novou verzi George. Také se nebudete moci přihlásit na žádné platformy pomocí vaší bankovní identity. Pokud týdenní lhůtu nestihnete, nevěšte hlavu, přechod na nový George vám bude umožněn i kdykoli po termínu, který vám Česká spořitelna stanoví. 

Pro přesun do nového George je potřeba otisk prstu, sken vašeho obličeje nebo šestimístný PIN, který jste si nastavili v George klíči. Veškeré kroky pro přechod budou probíhat přímo v aplikaci George na vašem mobilním telefonu.

Co můžete dělat, pokud si nepamatujete svůj PIN? 

Je to nepříjemná situace, každý z nás to jistě zažil, že vám jednoduše vypadne PIN z hlavy nebo ho zapomenete. Pokud se vám to stane i v tomhle případě, bude vám stačit, když se vydáte k nejbližšímu bankomatu České spořitelny nebo přímo na její pobočku. Pro získání nového PINu budete potřebovat takzvaný aktivační kód, který získáte na zmíněných místech. 

Pokud jste získali vás aktivační kód, dále spusťte ještě starou aplikace George klíč, kde klikněte na tlačítko nastavení (ozubené kolečko) a následně vyberte možnost zapomenutý PIN, poté vás aplikace bude vyžadovat zadání daného aktivačního kódu a následně vás i provede dále jak nastavit nový PIN kód.

Přechod z George klíče na aplikaci George

Nastal čas pro samotný přechod z George klíče na George, což je snadný proces, pokud máte již v telefonu nainstalovanou aplikaci George. Nejprve otevřete aplikaci George na svém telefonu a přihlaste se obvyklým způsobem, ať už pomocí PINu, otisku prstu nebo skenu obličeje. Následně za pomoci George klíče potvrdíte přechod do nového George. V následujícím kroku si zvolíte PIN, který se skládá ze 4 až 8 čísel, a pro ověření ho zadáte PIN ještě jednou. Je na vás, jestli si ponecháte svůj současný PIN, nebo si zvolíte zcela nový. Pro potvrzování plateb si můžete nastavit také otisk prstu nebo sken vašeho obličeje. Poté už jen povolíte zasílání oznámení a můžete bez obav odinstalovat George klíč ze svého telefonu. Nastavení vašeho bankovnictví zůstane tak jak bylo předtím, včetně nastavených limitů.

Pokud ještě nemáte v mobilu aplikaci George, je čas to napravit. 

Jednoduše si stáhněte aplikaci George do telefonu z obchodu s aplikacemi, jako je AppStore, Google Play atd a následně se do aplikace George přihlašte. Budete vyzváni k zadání vašeho uživatelského jména a data narození. Poté povolíte přístup k poloze a ve svém George klíči naposledy potvrdíte aktivaci nového George v telefonu. Tuto aktivaci znovu potvrdíte v George klíči a vyberete si nový PIN. A to je vše! Pokud jste byli zvyklí potvrzovat transakce pomocí hesla a SMS, můžete tuto metodu ponechat. 

Digitální bankovnictví na vzestupu: vyšší poplatky pro tradicionalisty

S odhalením plánů na ukončení služby George klíč začali klienti České spořitelny od 10. října 2023 dostávat informace o změnách v sazebníku banky. Nové sazebníkové podmínky vstoupí v platnost od pátku 26. ledna 2024 a jejich cílem je primárně podpořit používání digitálního bankovnictví. Banka má v úmyslu povzbudit ty klienty, kteří dosud digitální bankovnictví nevyužívají, aby se neobávali jeho vyzkoušení. Jedinou skupinou klientů, na které se tyto změny téměř neodrazí, jsou senioři ve věku 70 let a výše. Konkrétně, banka je nebude nutit měnit jejich dosavadní způsob využívání služeb České spořitelny a přecházet na digitální platformu.