Dotaz:

Dobrý den, pojišťovna mi odmítla pojistné plnění, jak mám dále postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

nejprve zkuste zjistit důvod odmítnutí. Pojišťovna by vám měla poskytnout písemné odůvodnění, proč byla vaše žádost o pojistné plnění zamítnuta. Důkladně si toto odůvodnění přečtěte, poté zkontrolujte pojistné podmínky. Projděte si smluvní podmínky vaší pojistky, abyste zjistili, zda pojišťovna postupovala v souladu s těmito podmínkami. Zaměřte se na výluky a omezení, která by mohla být důvodem zamítnutí. Pokud nerozumíte důvodům odmítnutí nebo s nimi nesouhlasíte, obraťte se na pojišťovnu s žádostí o podrobnější vysvětlení. Můžete to udělat telefonicky, e-mailem nebo osobně na pobočce. Dále dejte dohromady všechny relevantní dokumenty a důkazy, které by mohly podpořit váš nárok, například fotografie, svědecké výpovědi nebo lékařské zprávy. Pokud pojišťovna i nadále odmítá plnění a vy jste přesvědčeni o oprávněnosti svého nároku, podejte oficiální reklamaci. Pojišťovny mají interní procesy pro řešení stížností a reklamací. Pokud reklamace nepřinese uspokojivé výsledky, můžete se obrátit na finančního arbitra. Tento nezávislý orgán řeší spory mezi pojišťovnami a jejich klienty a může vám pomoci dosáhnout spravedlivého řešení.

Nejnovější dotazy

Dobrý den, jsem student, nicméně, nedávno jsem začal studovat trading a učit se obchodovat. Jak…

Dobrý den, příjmy z obchodování na internetu, jako je trading, se v České republice považují…

Dobrý den, nešťastnou náhodou, jsem si dokázal zablokovat internetové bankovnictví, můžu si to sám nějak…

Dobrý den, pokud jste si zablokoval své internetové bankovnictví, existují různé způsoby, jak to znovu…

Dobrý den, je problém, pokud chci koupit nemovitost, na kterém je věcné břemeno? Samozřejmě budu…

Dobrý den, koupě nemovitosti s věcným břemenem může být komplikovanější, ale není to neřešitelný problém.…