Banner Uniqa

UNIQA představuje příklad, jak inovace a moderní technologie mohou zlepšit a urychlit služby poskytované klientům. V posledních několika letech se UNIQA pojišťovna zaměřila na digitalizaci svých procesů s cílem poskytnout rychlejší a efektivnější vyřizování škodních událostí. To je obzvláště důležité v době, kdy počet škodních událostí výrazně narůstá.

V roce 2023 zaznamenala UNIQA pojišťovna v České republice a na Slovensku 296 750 nových škodních nároků, což představuje dvojciferný nárůst ve všech hlavních odvětvích. Takový nárůst klade na proces likvidace škod velké nároky, avšak díky online postupům se UNIQA pojišťovně podařilo nejenže vyrovnat s tímto nárůstem, ale také zkrátit dobu vyplácení pojistného plnění.

Inovace ve vyřizování škod

Klíčovou roli v tomto procesu hrají technologie, jako jsou videoprohlídky poškození a možnost nahrávání fotografií poškozených vozidel přímo na portál UNIQA. Klienti tak mohou ušetřit čas a vyhnout se zbytečnému čekání na návštěvu likvidátora, což obzvláště v situacích, kdy každý okamžik může mít zásadní význam pro rychlé obnovení jejich běžného života, je neocenitelné. Například, škody na vozidlech související s pojištěním skel jsou nyní řešeny téměř výhradně online, což značně zjednodušuje a urychluje celý proces.

„Urychlení procesu vyřízení pojistných událostí umožnila zejména on-line komunikace s klienty včetně on-line hlášení škody. Během covidové pandemie si veřejnost na tuto formu komunikace zvykla a její výhody využívá v mnohem širším měřítku i po ní,“ uvedl v tiskové zprávě Daniel Červenka, ředitel likvidace škod UNIQA.

UNIQA pojišťovna rovněž garantuje vyřízení běžných majetkových a úrazových škod do 48 hodin a většina škod z cestovního pojištění je vyřešena do druhého dne. Tato rychlost vyřizování je výsledkem nejen používání moderních technologií, ale i interní optimalizace procesů a silného zaměření na zákaznickou zkušenost.

Zaznamenaný nárůst škodních událostí

Rok 2023 byl pro UNIQA významným rokem z hlediska nárůstu škodních událostí, který dosáhl bezmála o třetinu více než v předchozím roce. Tento nárůst je v souladu s obecnými trendy a odráží se napříč všemi segmenty pojištění. Zvláště na Slovensku způsobilo velké množství škod neobvykle silné zemětřesení na východě země, zatímco v České republice byl zaznamenán nárůst majetkových škod o 13 %.

Zlepšení procesů a zákaznické zkušenosti

UNIQA si je vědoma důležitosti spokojenosti zákazníků a průběžně měří jejich zkušenost z hlášení škody i z průběhu vyřízení. Průměrná známka za loňský rok byla 4,59 na škále od 1 do 5, což svědčí o vysoké úrovni spokojenosti zákazníků. Dalším významným krokem pro společnost byla integrace portfolií pojistných smluv a migrace škod do interního provozu na konci roku 2022 a na začátku roku 2023. Tato změna umožnila další zefektivnění procesů a zlepšení služeb poskytovaných klientům.

UNIQA se tedy i v době, kdy počet škodních událostí výrazně narůstá, dokáže díky svému přístupu k inovacím a zlepšování procesů vymezit jako lídr v oblasti rychlého a efektivního vyřizování škod. Tento závazek k inovaci a zákaznické spokojenosti nejen zvyšuje důvěru v pojišťovnu, ale také poskytuje klid a jistotu jejím klientům v situacích, kdy to nejvíce potřebují.