Pobočka ČSOB za denního světla

ČSOB od listopadu 2022 přitvrzuje podmínky pro bezplatné využívání svého prémiového bankovnictví. Avšak nejde o nijak zásadní omezení, stačí vám pouze třikrát v každém měsíci zaplatit kartou.

Co se mění?

Na ČSOB Premium zdarma mají nárok klienti, kteří splní předepsaná finanční kritéria a aktivně využívají služeb ČSOB.

Nově se podmínka „aktivního využívání dalších produktů a služeb“ bude vztahovat i na klienty, kteří vstoupili do programu ČSOB Premium před koncem října 2020. Dříve se kritéria týkala pouze klientů, kteří si službu ČSOB Premium zřídili až po 1. listopadu 2020.

Klienti tedy mají možnost splnit podmínku aktivního využívání dvěma způsoby (stačí zvolit jeden z nich). Mohou:

  • Provést alespoň tři karetní transakce za měsíc pomocí debetní nebo kreditní karty spojené s prémiovým účtem. Nezáleží na výši platby ani způsobu provedení (obchodní terminál nebo online platba).
  • Využívat alespoň dva produkty ze skupiny ČSOB, které nejsou poskytovány klientovi zdarma. Toto může zahrnovat spotřebitelský úvěr, hypotéku, stavební spoření, pojištění, penzijní spoření, investice do podílových fondů a jiné. Služby, které klient získává zdarma v rámci prémiového bankovnictví (například cestovní pojištění), se do tohoto počtu nepočítají.

Dle dostupných informací ČSOB aktuálně další úpravy podmínek pro službu ČSOB Premium neplánuje. Cílem provedených změn je sjednocení podmínek pro všechny klienty a zjednodušení pravidel pro využívání této nadstandardní služby. Banka si přeje, aby službu využívali aktivní klienti, kteří ČSOB skutečně považují za svou hlavní banku a pravidelně využívají její služby.

Ostatní podmínky zůstávají

Stávající hlavní kritéria pro službu ČSOB Premium zůstanou nezměněna. Klient tak nadále budou mít možnost bezplatného využívání služby, pokud splní alespoň jednu ze tří podmínek:

  • buď na jejich účet přijde měsíčně minimálně 50 tisíc korun,
  • mají uloženo v ČSOB skupině minimálně jeden a půl milionu korun (včetně aktuální hodnoty investic),
  • nebo mají hypotéku od Hypoteční banky či ČSOB Stavební spořitelny s celkovou hodnotou alespoň tři miliony korun.

Požadavky na výši příjmu či úspor se, navzdory inflaci, zatím měnit nebudou. Třetí podmínka se však mírně rozšíří: Kromě hypoték se do tohoto kritéria nově budou započítávat také klasické úvěry poskytované skupinou ČSOB (s výjimkou revolvingových úvěrů).

Všechny uvedené podmínky je třeba splnit v každém kalendářním měsíci. Pokud klient tyto podmínky nesplní, banka mu může v následujícím měsíci účtovat poplatek ve výši 900 korun, což je stanoveno v ceníku pro ČSOB Premium. V praxi banka obvykle individuálně řeší tyto případy s klienty a v případě výjimečných situací může poplatek prominout.

Proč využívat prémiové bankovnictví?

Služba ČSOB Premium nabízí klientům mnoho výhod, včetně osobního bankéře, cestovního pojištění pro celou rodinu s vysokými limity, bezplatných výběrů z bankomatů po celém světě, pojištění ztráty a krádeže karty, pojištění některých nákupů proti poškození a krádeži, prodloužené záruky a také čtyři vstupy do letištních salonků Lounge Key za rok.

Jak to vypadá u ostatních bank?

Například Česká spořitelna zpřísnila podmínky svého prémiového bankovnictví ještě více. Nyní již nestačí mít na účtu příjem minimálně 70 tisíc korun. Nově je nutné mít ve spořitelně také nejméně 250 tisíc korun ve vkladech, investicích nebo úvěrech (toto nové kritérium se nazývá kombinované kritérium). Pokud klient kombinované kritérium nesplní, má na výběr další dvě volitelná kritéria:

  • minimální vklady nebo investice ve výši 2,5 milionu korun (o jeden milion více než dříve)
  • nebo celkový součet vkladů, investic a úvěrových produktů ve výši minimálně čtyři miliony korun.

Pokud klient nesplní alespoň jedno z těchto tří kritérií, hrozí mu měsíční poplatek ve výši 2500 korun.