Žena potvrzující na telefonu elektronický podpis smluv

Ve světě, kde digitální technologie překračují hranice možného a mění tradiční přístupy ve všech odvětvích, přichází ČSOB Hypoteční banka s průkopnickým krokem, který otevírá novou kapitolu v procesu získávání hypoték. Nyní, více než kdy jindy, je zřejmé, že budoucnost je digitální a ČSOB se rozhodla tuto budoucnost nejen přijmout, ale aktivně ji formovat. Uvedení elektronického podpisu nejvyšší úrovně pro hypoteční a zástavní smlouvy je víc, než jen odpovědí na současné trend digitalizace; je to závazek banky k posunu hranic v oblasti zákaznického komfortu a efektivity.

“Novinka přináší pro klienty nezpochybnitelnou výhodu. Díky téhle možnosti ušetří jednu z cest na pobočku a nemusí taky trávit čas čekáním ve frontě na katastrálním úřadě. Zajímavá by mohla být také třeba pro lidi, kteří tráví hodně času v zahraničí,“ uvedl Martin Vašek, generální ředitel a předseda představenstva ČSOB Hypoteční banky.

Jak elektronický podpis funguje?

Základním kamenem této novinky je možnost klientů ČSOB Hypoteční banky podepsat hypoteční a zástavní smlouvy elektronicky, což přináší nejen významnou úsporu času, ale i větší flexibilitu. Proces je zjednodušený a zabezpečený díky použití Smart klíče v Hypoteční zóně, což je online platforma, která klientům umožňuje nejen podepisování smluv, ale i celou řadu dalších operací, od žádosti o hypotéku, přes odesílání dokumentů, až po čerpání finančních prostředků.

Tento pokrok má pro klienty řadu nesporných výhod. Jednou z nich je naprostá transparentnost a přístup k informacím v reálném čase, které Hypoteční zóna nabízí. Klienti zde najdou nejen aktuální informace týkající se jejich hypotéky, ale i upozornění na důležité změny. Navíc celý proces získávání hypotéky může být nyní zcela bezpapírový, což je krok vpřed nejen z pohledu ekologie, ale i efektivity správy.

Budoucí vize a rozšíření služeb

Projekt elektronického podpisu je součástí širší vize skupiny ČSOB, která směřuje k tomu, aby klienti mohli projít celým procesem získání hypotéky online, bez nutnosti navštívit fyzickou pobočku banky. V budoucnu se plánuje rozšíření služeb i pro ty spolužadatele o hypotéku, kteří nejsou přímými klienty ČSOB, díky využití služeb bankovní identity. Tímto směrem se otevírá cesta k ještě větší digitalizaci a personalizaci služeb.

Komplexní servis pod jednou střechou

I přes všechny tyto inovace a posuny směrem k digitalizaci, ČSOB nezapomíná na tradiční služby, které zůstávají na kamenných pobočkách nezměněny. Klienti zde mohou nadále využívat širokou škálu služeb, včetně pojištění nemovitosti, životního pojištění nebo pojištění schopnosti splácet hypotéku. Tímto způsobem ČSOB demonstruje svůj závazek nabízet komplexní služby v oblasti financování bydlení, které odpovídají na různorodé potřeby jejích klientů.

Vstupem do éry digitálních hypoték ČSOB nejen zjednodušuje a zefektivňuje proces získávání hypoték pro své klienty, ale také ukazuje cestu pro celý finanční sektor. S celkovým objemem portfolia hypotečních úvěrů dosahujícím 389 miliard korun je zřejmé, že ČSOB stojí na pevných základech, připravena čelit výzvám a využít příležitostí, které přináší digitální budoucnost.