Pobočka Kooperativy za letního dne

Kooperativa spravuje přibližně 4 miliony smluv pro 2,5 milionu klientů, u kterých se každoročně vyskytne několik set tisíc pojistných událostí. Pojišťovna si zakládá na kvalitním a rychlém vyřizování všech případů.

„Za rok 2022 naši likvidátoři vyřešili 652 566 pojistných událostí a klientům jsme vyplatili 25,39 miliardy Kč. To znamená, že každý pracovní den jsme průměrně zpracovali téměř 2 600 pojistných událostí a klientům vyplatili 100 milionů Kč,“ prezentuje v tiskové zprávě Kooperativy výsledky Martin Laur, člen představenstva zodpovědný za likvidace pojistných událostí.

Nejvíce se vyplácelo za životní pojištění

Likvidátoři Kooperativy se nejvíce zabývali pojistnými událostmi ze životního pojištění, kterých bylo celkem 301 tisíc. Klienti obdrželi pojistné plnění ve výši 10,44 miliardy Kč.

„Nejčastěji proplácíme drobné úrazy, ale každoročně se setkáváme i s několika tisíci vážnými onemocněními nebo úrazy, které našim klientům způsobí trvalé následky. Zajímavostí je také, že každý měsíc pomáháme cca 1400 našim klientům na neschopence,“ komentuje Ondřej Poul, ředitel Centra likvidace pojistných událostí u pojištění osob.

Kooperativa řeší také pracovní úrazy a nemoci z povolání, protože poskytuje zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele. V této kategorii loni zaznamenala téměř 53 tisíc pojistných událostí, za které zaměstnanci obdrželi částku 4,66 miliardy Kč.

Řidiče trápí vybité baterie i hlodavci

Zásadní položkou v portfoliu Kooperativy je také povinné ručení a havarijním pojištění.  Zde Kooperativa řešila 162 tisíc škod, které dosáhly celkové výše 6,22 miliardy Kč.

„Naše smluvní servisy nejčastěji opravují vozidla značek Škoda a VW. Každý den například hradíme škodu na 115 čelních sklech automobilů našich klientů. A naše asistenční služba velmi často vyráží k vybitým bateriím. Obecně můžeme říct, že každý den řešíme cca 444 případů, kdy mají naši klienti nějaký problém s vozidlem. Zajímavostí také je, že měsíčně evidujeme okolo 70 aut, které poškodí kuny a jiní hlodavci,” uvádí Jiří Cita, ředitel Centra likvidace pojistných událostí neživotního pojištění, a přidává další podrobnosti o škodách.

Domácnosti nejvíce trápí živly

V rámci pojištění majetku loni klienti Kooperativy nahlásili 137 tisíc pojistných událostí, přičemž celková vyplacená částka dosáhla 4,07 miliardy Kč.

Podle údajů Kooperativy jsou největším zdrojem škod živelní události, problémy s vodoinstalací a také krádeže. Z toho důvodu také pojišťovna v roce 2017 do pojištění majetku přidala i asistenční služby. Nyní je například schopná zajistit klientům služby instalatéra v případě prasklého vodovodního potrubí, a to do 2 hodin.