Logo Raiffeisenbank upevněné na budově.

Raiffeisenbank zavádí nové bezpečnostní opatření pro své klienty v podobě denních limitů proodchozí transakce z internetového a mobilního bankovnictví. Toto opatření bude platit od 10. května a bude součástí změny obchodních podmínek.

Většina klientů nepocítí v praxi žádné omezení. Naopak získají možnost nastavit si limity odchozích plateb podle svého uvážení, což zvýší jejich kontrolu nad vlastními transakcemi. Podobně jako u nastavení platebních karet, budou moci klienti limity kdykoliv změnit.

Denní limit do výše 2,5 milionu Kč

Banka pro běžné klienty z řad fyzických osob pro začátek nastaví denní limit ve výši přibližně 300 000 Kč. Tento limit bude možné snadno změnit přes internetové bankovnictví nebo mobilní aplikaci, a to až na maximální hranici ve výši 2,5 milionu Kč.

Výchozí limit pro klienty s privátním bankovnictvím bude 5 milionů Kč denně. Elektronicky si ho budou moci zvýšit až do výše 15 milionů Kč.

Pro podnikatele a menší firmy banka stanovila ještě vyšší limity, a to 5 milionů Kč. Zároveň umožní navýšení až na 30 milionů Kč.

Toto opatření má snížit riziko podvodných transakcí a zlepšit bezpečnost online plateb.

Ne všechny platby se do limitu počítají.

Denní limit bude zahrnovat platební příkazy zadávané přes internetové nebo mobilní bankovnictví, včetně tzv. nepřímo daných platebních příkazů.

Do limitu se však nebudou započítávat:

  • platby kartou,
  • převody mezi vlastními účty klienta,
  • úhrady závazků vůči bance a dalším členům skupiny Raiffeisen,
  • platby určené státním institucím jako příjemcům.

Fio banka nabízí neomezené limity

Většina bank v Česku limity na odchozí transakce už zavedené má. Výjimkou zůstává Fio banka, která maximální výši plateb zadané v elektronickém bankovnictví nijak neomezuje. Klient si však může denní, týdenní nebo měsíční limit nastavit na kterékoliv pobočce.

ČSOB má při ověření plateb přes mobilní aplikaci Smart klíč přednastavený denní limit 50 tisíc Kč.Klient si ho může elektronicky zvýšit na 300 tisíc, nad tento strop musí zavolat nebo osobně přijít do banky. Maximální limit je pak 5 milionů Kč.

Při ověření přes SMS kód je strop nižší, naopak při použití certifikátu na čipové kartě je limit vyšší.

Limity bank jsou různé

A jak jsou na tom další banky?

  • Klienti České spořitelny si mohou přes aplikaci George zvýšit denní limit až na 1 milion Kč.
  • U Moneta Money Bank mohou klienti nastavit jak denní, tak týdenní limity: denní limit je standardně 50 tisíc Kč a elektronicky si ho lze zvýšit až na 2 miliony Kč; týdenní limity mohou být neomezené.
  • Air Bank má standardně denní limit 300 tisíc Kč pro internetové i pro mobilní bankovnictví. Bez návštěvy pobočky si ho lze zvýšit až na 5 milionů Kč.
  • Komerční banka stanovuje základní limit na pobočce a elektronicky si ho může klient pouze dočasně na jeden den zvýšit. Pro trvalou změnu je potřeba navštívit pobočku.
  • Raiffeisenbank může podle nových obchodních podmínek snížit denní limit až na nulu v případě, že dojde k závěru, že existuje riziko „vzniku škody na straně klienta“. Pokud dojde k takovému opatření, banka informuje o této skutečnosti klienta. Tuto pojistku má také většina českých bank, zejména u platebních karet .

Co se týče právě platebních karet, v Raiffeisenbank se nic nemění. Klienti si nadále mohou nastavit a měnit týdenní limity, nikoli však ty denní.