Centrála Moneta Money Bank v Ostravě.

Moneta Money Bank nabízí nejkvalitnější služby pro ty, kteří uvažují o hypotečním úvěru. Ukázal to alespoň loňský průzkum agentury Market Vision. Agentura se v něm soustředila na devět nejdůležitějších bank na českém trhu a Moneta Money Bank v něm zvítězila s celkovým hodnocením 74 %.

Moneta tak obhájila svoje prvenství z posledních tří let. O druhé místo se pak podělila Komerční banka s Raiffeisenbank, které dosáhly shodně 72 %.

Nejhorší výsledek naopak zaznamenala mBank.

Komerční bance se přitom podařilo výrazně zlepšit své postavení z předchozích let. Ještě v roce 2019 totiž byla předposlední.

Banky čekal mystery shopping

Zmíněný průzkum se zaměřuje na kvalitu služeb souvisejících s nabídkou hypotečních úvěrů. Nezahrnuje tedy specifické produktové podmínky – například úrokové sazby nebo související poplatky.

Agentura při průzkumu využila takzvaný mystery shopping. Jedná se o metodu, kdy se trénovaní spolupracovníci vydávají za potenciální zákazníky a postupují podle předem stanoveného scénáře.

Nejprve vždy prošli webové stránky banky, poté kontaktovali infolinku a klíčovým bodem hodnocení bylo osobní jednání s poradcem. Každá z devíti testovaných bank byla takto hodnocena desetkrát.

Důležitý byl i vzhled poradce

Během osobního jednání se „mystery shopper“ prezentuje jako zájemce o hypotéku. Požádá poradce o informace týkající se podmínek hypotečního úvěru a nechává mu aktivní roli při jednání. Vystupuje přirozeně a pasivně, diskutuje o návrzích a zodpovídá dodatečné otázky. Na konci setkání informuje poradce, že si vše ještě musí promyslet.

Osobní jednání s poradcem bylo hodnocené v celé řadě oblastí. Mezi nimi byly například:

  • vzhled poradce,
  • analýza potřeb,
  • návrh řešení,
  • nabídka dalších produktů
  • a ukončení rozhovoru.

V této části měly nejlepší výsledky Raiffeisenbank a Moneta Money Bank s 68 %. Neuspěla mBank, která skončila s hodnocením 42 %.

Důležitá byla i čistá pobočka

Průzkum hodnotil také internetové stránky bank s ohledem na zájemce o hypotéku. Nejlepšího výsledku dosáhly:

  • Komerční banka,
  • Moneta Money Bank
  • a Raiffeisenbank.

Všechny získaly 98 %. Nejhůře naopak dopadla Fio banka s 68 %.

Hodnocení infolinky pak vyšlo nejlépe u Komerční banky (94 %) a České spořitelny (91 %). Nejhorší byla opět Fio banka (26 %).

Agentura hodnotila také pobočky. Konkrétně jejich dostupnost, čistotu nebo například soukromí při jednání s poradcem. Nejlepší byly opět Česká spořitelna a Komerční banka (shodně 100 %), nejhorší Fio banka (67 %).