Moneta Money Bank nabízí nejkvalitnější služby pro ty, kteří uvažují o hypotečním úvěru. Ukázal to alespoň loňský průzkum agentury Market Vision. Agentura se v něm soustředila na devět nejdůležitějších bank na českém trhu a Moneta Money Bank v něm zvítězila s celkovým hodnocením 74 %.
Moneta tak obhájila svoje prvenství z posledních tří let. O druhé místo se pak podělila Komerční banka s Raiffeisenbank, které dosáhly shodně 72 %.
Nejhorší výsledek naopak zaznamenala mBank.
Komerční bance se přitom podařilo výrazně zlepšit své postavení z předchozích let. Ještě v roce 2019 totiž byla předposlední.
Banky čekal mystery shopping
Zmíněný průzkum se zaměřuje na kvalitu služeb souvisejících s nabídkou hypotečních úvěrů. Nezahrnuje tedy specifické produktové podmínky – například úrokové sazby nebo související poplatky.
Agentura při průzkumu využila takzvaný mystery shopping. Jedná se o metodu, kdy se trénovaní spolupracovníci vydávají za potenciální zákazníky a postupují podle předem stanoveného scénáře.
Nejprve vždy prošli webové stránky banky, poté kontaktovali infolinku a klíčovým bodem hodnocení bylo osobní jednání s poradcem. Každá z devíti testovaných bank byla takto hodnocena desetkrát.
Důležitý byl i vzhled poradce
Během osobního jednání se „mystery shopper“ prezentuje jako zájemce o hypotéku. Požádá poradce o informace týkající se podmínek hypotečního úvěru a nechává mu aktivní roli při jednání. Vystupuje přirozeně a pasivně, diskutuje o návrzích a zodpovídá dodatečné otázky. Na konci setkání informuje poradce, že si vše ještě musí promyslet.
Osobní jednání s poradcem bylo hodnocené v celé řadě oblastí. Mezi nimi byly například:
- vzhled poradce,
- analýza potřeb,
- návrh řešení,
- nabídka dalších produktů
- a ukončení rozhovoru.
V této části měly nejlepší výsledky Raiffeisenbank a Moneta Money Bank s 68 %. Neuspěla mBank, která skončila s hodnocením 42 %.
Důležitá byla i čistá pobočka
Průzkum hodnotil také internetové stránky bank s ohledem na zájemce o hypotéku. Nejlepšího výsledku dosáhly:
- Komerční banka,
- Moneta Money Bank
- a Raiffeisenbank.
Všechny získaly 98 %. Nejhůře naopak dopadla Fio banka s 68 %.
Hodnocení infolinky pak vyšlo nejlépe u Komerční banky (94 %) a České spořitelny (91 %). Nejhorší byla opět Fio banka (26 %).
Agentura hodnotila také pobočky. Konkrétně jejich dostupnost, čistotu nebo například soukromí při jednání s poradcem. Nejlepší byly opět Česká spořitelna a Komerční banka (shodně 100 %), nejhorší Fio banka (67 %).